رستوران های ایرانی شیراز

طرز تهیه بوقلمون شکم پر

بوقلمون,www.res2ran.com

مواد لازم

بوقلمون 5/3 كیلو
سیب 5/1 کیلو
کره 250 گرم
ماکارونی 250 گرم
آرد 2 قاشق سوپخوری
شکر 1 استكان
گوجه برقانی 5/0 كیلو
هویج 2 عدد
سبزی معطر یك دسته
سیر 2-1 حبه
آب لیمو به مقدار کافی
نمك و فلفل به مقدار کافی

 

طرز تهيه

  1. بوقلمون را به دقت تمیز می كنیم و می شوئیم . داخل شكم آن كمی نمك و فلفل می پاشیم.
  2. بعد ماكارونی را در آب و نمك می جوشانیم تا كاملا نرم شود. آنگاه 8 عدد از سیب های یک اندازه و سالم را كنار می گذاریم و بقیه را پوست می كنیم. سپس یك سوم از كره را درظرفی می ریزیم و روی آتش می گذاریم.
  3. بعد از اینکه کره آب شد ، سیب های خرد شده را در كره كمی سرخ می كنیم و ماكارونی را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم.
  4. بعد از مدت کمی از روی آتش برمی داریم . شكر را درظرف كوچكی می ریزیم و روی آتش ملایم می گذاریم و مرتب بهم می زنیم تا طلائی شود. آنگاه نصف استكان آب جوش داخل شكر كارامل شده می ریزیم و می گذاریم چند جوش بزند تا ذرات شكر كارامل شده و كاملا حل شود.
  5. بعد نصف این شربت را با مخلوط فوق هم می زنیم و داخل شكم بوقلمون را با این مواد پر می كنیم و آن را می دوزیم .بقیه روغن را در ظرفی می ریزیم و روی آتش می گذاریم . داغ كه شد، اطراف بوقلمون را در این روغن سرخ می كنیم و دو لیوان آب می ریزیم 
  6. سبزی معطر ، چند حبه سیر ، دو عدد هویج خرد شده و بقیه سیب ها را داخل ظرف بوقلمون می ریزیم . حرارت را ملایم می كنیم و می گذاریم بوقلمون بپزد . در صورتی كه با این مقدار آب نپخت، یك لیوان آب دیگر اضافه می كنیم تا كاملاً بپزد.
  7. در اواخر طبخ سیب های درسته و گوجه برقانی را كنار بوقلمون می ریزیم تا آنها نیز بپزند، ولی له نشوند . دسته سبزی معطر را از ظرف خارج می كنیم. بعد كمی نمك ، فلفل ، بقیه شربت كارامل و آب لیمو را داخل بوقلمون می ریزیم و می گذاریم چند جوش بزند. برای اینكه سس بوقلمون كمی غلیظ تر شود، یك قاشق سوپخوری سر خالی آرد را در 50 گرم كره كمی سرخ كرده و نصف لیوان آب به تدریج داخل آرد سرخ شده می ریزیم ومرتب بهم می زنیم
  8. وقتی آرد كاملا صاف شد، این سس را داخل بوقلمون می ریزیم و می گذاریم چند جوش بزند . بعد سس را از صافی رد می كنیم و بوقلمون را در دیس می گذاریم و نخ زیر شكم آن را خارج می كنیم . سیب های درسته پخته و گوجه برقانی را دور بوقلمون می چینیم و فاصله های سیب ها را با برگ جعفری تزیین می كنیم وكمی از سس بوقلمون را كه صاف كرده ایم روی بوقلمون می دهیم.


 

 

 
نظرات ارسال شده ( 1 )
  • سعید  در تاریخ 25 شهریور 1400 :

    بسیار بسیار عالی بود از شما بزرگواران قدردانی میکنم


جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی
صبحانه املت انگلیسی

رستوران های ایرانی © 2009