رستوران های ایرانی شیراز

طرز تهیه و دستور پخت شیش طاووق

شیش طاووق,www.res2ran.com

مواد لازم

سير 4 تا 5 حبه 
سس مايونز نصف پيمانه 
آب ليمو 2 تا 3 قاشق غذاخوري 
مرزه ي خشک يا آويشن خشک 1 تا يک و نيم قاشق غذاخوري 
فلفل قرمز يک چهارم قاشق چايخوري
فلفل سیاه نصف قاشق چايخوري 
نمک به ميزان لازم 
مرغ ( ترجيحاً سينه ي مرغ ) 1 کيلو 
فلفل دلمه اي سبز و قرمز چند تکه 
قارچ کوچک  چند عدد

 

طرز تهيه

  1. سير را رنده کرده با مايونز ،آب ليمو ، مرزه خشک يا آويشن ، فلفل قرمز و فلفل سیاه و نمک (برخی مقداری دارچین نیز اضافه می کنند)خوب مخلوط کنيد . پوست مرغ را بکنيد و آن را با استخوان يا بي استخوان تکه کنيد . سپس آن را با سس آماده شده آغشته کرده و در ظرفي پلاستيکي يا شيشه اي در بسته به مدت 12 تا 24 ساعت در يخچال قرار دهيد .
  2. در صورت تمايل فلفل دلمه اي قرمز و سبز را به شکل مربع تکه کنيد و وقتي تکه هاي مرغ را به سيخ مي کشيد قارچ ، فلفل قرمز و سبز را در ميان آنها قرار دهيد .
  3. سيخ هاي مرغ را روي آتش ذغال قرار داده و به آرامي باد بزنيد تا مرغ ها پخته شود ( مراقب باشيد خشک نشود ) . وقتي کباب ها آماده شد در ديس بکشيد . مي توانيد آن را همراه با 25 گرم کره ي ذوب کرده ميل کنيد

  4. اين کباب را در فر يا ماهيتابه هم مي توان آماده کرد و براي اينکه خشک نشود حتما در اواخر طبخ کره ذوب شده را روي آن بريزيد .

  5. شيش طاووق به روش هاي مختلف طبخ مي شود در صورتي که مايل نباشيد از سس مايونز استفاده کنيد مي توانيد آن را حذف کرده و به جاي آن روغن زيتون يا کره اضافه و البته مقدار آب ليمو را هم کمي بيشتر کرد . برخی از ماست پرچرب نیز به جای مایونز استفاده می کنند.

    3ـ حداقل زمان خواباندن در مايه 3 تا 4 ساعت است .
 

 

 
نظرات ارسال شده ( 0 )
جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی
کباب کباب بختیاری

رستوران های ایرانی © 2009