رستوران های ایرانی شیراز

طرز تهیه دلمه فلفل

دلمه فلفل 

مواد لازم

گوشت چرخ کرده 500 گرم
فلفل دلمه ای 8 عدد
سبزی دلمه 500 گرم
پیاز سرخ شده 2 تا 3 قاشق سوپخوری
برنج 200 گرم
رب گوجه فرنگی 1 قاشق سوپخوری
روغن مایع به اندازه لازم
نمک و فلفل به میزان لازم
آبلیمو به میزان لازم
شکر در صورت تمایل 1 قاشق سوپخوری

 

طرز تهيه

  1. ابتدا سبزی ها را پس از تمیز کردن خوب بشویید و بعد از خشک شدن ریز خرد کنید.برنج را هم خوب بشوید و بعد با 2 لیوان آب و کمی نمک داخل قابلمه ای کوچک بریزید و بر روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و نرم شود و بعد آن را آبکش کنید.
  2. سپس پیاز داغ ها را با گوشت چرخ کرده تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند و آب گوشت گرفته شود.بعد مقداری نمک و فلفل روی آن بپاشید و تفت دهید در آخر هم رب به آن اضافه کنید و هم بزنید تا رب کمی تفت بخورد و بعد یک لیوان آب داخل آن بریزید تا گوشت بر روی حرارت ملایم بپزد و کم کم آب آن جمع شود.
  3. سبزی ها را هم در کمی روغن سرخ کنید و بعد با گوشت چرخ کرده پخته شده مخلوط کنید و بعد از یک تفت ریز از روی حرارت بردارید.برنج آبکش شده را هم  به مخلوط گوشت و سبزی اضافه کنید.سر فلفل دلمه ای  ها را هم به شکل دایره ببرید و داخلش را خالی کنید و بعد داخل یک قابلمه  بگذارید و با کمی نمک و آب  روی حرارت قرار دهید  تا در اثر  جوشیدن و بخار آب کمی نرم شود.
  4. بعد دلمه های نیمه پخته و نرم شده را از قابلمه بیرون بیاورید و بعد از اینکه سرد شد داخل آن را با مایه گوشت آماده شده پر میکنیم و سر آن را با فشار رویش قرار میدهیم  تا نیفتتد.یک قابلمه مناسب انتخاب میکنیم تا دلمه ها را در آن کنار هم بچینیم . درون قابلمه کمی آب میریزیم  و بر روی حرارت ملایم می گذاریم تا آب به آرامی به جوش بیاید و دلمه ها له نشوند.بعد از اینکه مطمئن شدید دلمه ها پخت و آب آن جمع شد آن را از قابلمه بیرون میاوریم و در ظرف دلخواه سرو میکنیم.
 
نظرات ارسال شده ( 0 )
جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی
دسر و شیرینی ترایفل

رستوران های ایرانی © 2009