رستوران های ایرانی

برندها

درباره رستورانهای زنجیره ای ساب وی

ساب وی,www.res2ran.com

 از این پس در باره برندهای معروف جهان در این وب سایت مطالبی را گردآوری می کنیم.

 

 

 

 


درباره برند ساب وی:

 

 


ساب وی نام مجموعه‌رستورانهای زنجیره‌ای در سطح جهانی‌است که ساندویچ و سالاد عرضه می‌دارد. فرد دلوکا در سال 1965اولین شعبه از این رستوران را در آمریکا راه اندازی کرد. فرد دلوکا در سال 1984در نیویورک آمریکا متولد شد و در سن 17 سالگی برای تامین مخارج کالج و همچنین علاقه ای که به غذاهای آماده داشت از یکی از دوستانش به نام پیتر باک مبلغ 1000دلار قرض گرفت تا یک ساندویچ فروشی باز کند و به فروش ساندویچ‌هایی با نام تجاری "پیپ ساب مارین" پرداخت اما چون در تبليغات راديويي مانند "پيتزا مارين" شنيده مي‌شد به "پيت ساب وي" تغيير نام يافت و بعدها به ساب‌وي معروف شد. در آن زمان رستوران‌هاي ديگر در حال تنوع بخشيدن به محصولات خود بودند؛ ولي فرد روي يک محصول خاص متمرکز شد و آن ساندويچ‌هاي ساب مارين بود که با نان باگت بلند ساخته مي‌شد. تنها تفاوت اين ساندويچ با رستوران‌هاي ديگر در مواد به کار رفته و نوع سس مخصوص آن بود؛ ولي اين تمرکز روي يک محصول توانست مشتريان زيادي به خود جلب کند و ساب وی شعبات خود را گسترش داد و از لحاظ سرعت توسعه یکی از اولین رستورانهای زنجیره ای با 37000 رستوران در 100 کشور و سرزمین است.

 


يکي از امتيازات ساب‌وي که موجب فروش بالا مي‌شد اين بود که برخلاف بيشتر فست فودهاي ديگر، يک غذاي ناسالم به نظر نمي‌آمد، چون محتوياتش به طور معمول از مواد اوليه تازه و سالم تهيه مي‌شد و اين قضيه مرتبا در تبليغات شرکت به اطلاع مردم مي‌رسيد. بنابر این آنها در انتخاب ساب وی نسبت به رقبایش تردید کمتری از خود نشان می دادند. برتري ساب‌وي در اين بود که نکات مثبت فست‌فود مثل سرعت و راحتي را بدون تصور ذهني ناسالم بودن ارائه مي‌کرد.

ساب وی برای انتخاب مکان تاسیس شعبه هایش لیست بلندی دارد که شامل فرودگاه ها ، ایستگاه‌های قطار ، کارخانه ها و شرکت‌های بزرگ ، مراکز بازی و سرگرمی، سینماها، دانشکده‌ها و سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ ها،آپارتمان ها ، بیمارستان‌ها، هتل‌های بزرگ، موزه‌ها, پارک‌ها، مدارس، باغ وحش‌ها و آکواریوم‌های عمومی می شود. البته ساب وی انتخاب مکان مناسب برای اعطای نمایندگی‌هایش را به شکل دیگری هم دسته بندی کرده؛ محل‌های قدیمی مثل فرودگاه ها ، دانشگاه ها و فروشگاه‌های بزرگ که سابقه انجام کسب و کارقبلی در آنها وجود دارد و مکان‌های جدید که قرارهست از ابتدا یک شعبه از ساب وی در آنجا تاسیس شود.

 


سفارش‌های مشتریان پیش چشم خود ایشان آماده می‌شود و مشتری با اشاره به مخلفات مورد علاقه که پیش چشمش قرار دارند ترکیب ساندویچ خود را معین می‌کند. ساب‌وی تبلیغات زیادی راجع به سالم‌بودن و تازه‌بودن خوراک‌هایش دارد.

 


در ساب‌وی شما ابتدا می‌بایست نان دلخواه خود را از میان نان‌های متنوعی شامل نان ایتالیایی، نان گندم، نان جو انتخاب کنید. علاوه بر این نانها که در ایران به طور کلی نان باگت خوانده می شود, می توانید از فروشنده بخواهید که ساندویچ شما را در نوعی نان خاص شبیه به نان ایرانی یا لبنانی به صورت رول در آورید. بعد از آن نوبت به انتخاب گوشت است که می توانید از بین تن ماهی, پپرونی,سالامی, ژامبون بوقلمون, سینه بوقلمون,رست بیف و مرغ انتخاب کنید. هرچند در منوی ساب‌وی ترکیبات از پیش تعریف شده‌ای از کالباس‌ها به همراه محتویات وجود دارد؛ اما انتخاب از میان آن‌ها الزامی نیست و شما می‌توانید ترکیب دلخواه خود را سفارش دهید. بسته به میل شما,فروشنده می تواند ساندویچ شما را همراه با پنیر تست کند وبعد شما محتویات ساندویچ خو را انتخاب می کنید: گوجه,خیارشور,کاهو,زیتون سیاه,فلفل سبز,ترشی فلفل و پیاز و در نهایت سس مورد نظر خود را از بین سس خردل,سس تند,سس کچاپ,روغن زیتون,سرکه و هزار جزیره انتخاب می کنید.

 

 

ساب وی,www.res2ran.com

 

res2ran.com